wtorek, 15 sierpnia 2017

Relacja z wycieczki do Ostrawy.

Okolice ostrawskiego rynku.
Przedostatni dzień długiego weekendu spędziliśmy w czeskiej Ostrawie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od 6 godzinnego spaceru po ZOO. 100 hektarowy ogród to nie tylko oaza zwierząt, ale i roślin. Warto wspomnieć, iż ostrawskie ZOO jest drugim pod względem wielkości ogrodem w Czechach. Pierwsze miejsce zajmuje ZOO Safari Chomutov, które jest większe o zaledwie 12 ha. Relacja z ZOO dostępna jest post poniżej. Około godziny 17:00 udaliśmy się do centrum miasta. Samochód zaparkowaliśmy na parkingu centrum handlowego Forum Nova Karolina. Pierwsze dwie godziny postoju są bezpłatne, za każdą następną trzeba dopłacić 30 koron. Nam udało się zmieścić w czasie, dlatego nie ponieśliśmy żadnych kosztów. Z galerii blisko jest do ścisłego centrum. Najpierw błądziliśmy ulicami miasta podziwiając stare kamienice, później poszliśmy na rynek, a wcześniej na placu przed rynkiem odbywał się koncert zespołów ludowych.

Później poszliśmy mini deptakiem do pomnika wielkiego czołgu i na zamek. Zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia i wróciliśmy inną drogą na rynek. Tam zjedliśmy lody. I na tym nasze zwiedzanie centrum Ostrawy się skończyło. Miasto choć duże to nie ma dużo atrakcji. Można co prawda iść do parku miniatur, ale nie jest to miejsce z rozmachem. Byłem tam dwa lata temu i szczerze mówiąc zobaczyłem zaledwie kilka miniatur. Minusem jest pobieranie opłaty za fotografowanie. Wieczorem pojechaliśmy do hipermarketu Albert w dzielnicy Poruba. Centrum starej generacji nie tętniło życiem. Ogólnie nie było co kupować, bo większość produktów dostępnych jest w Polsce. Poza tym produkty spożywcze w Czechach są zdecydowanie droższe niż w Polsce.

Ostrawa to miasto z klimatem. Wieczorami ulice pustoszeją, ludzie zamykają się w domach, jest cicho. Jedynie żuliki się drą, ale to szczegół. W każdym mieście się znajdzie ktoś kto zakłóci porządek. Choć miasto nie przypomina Pragę, to znajdziecie tutaj sporo ciekawych architektonicznie budynków.

Z Kielc do Ostrawy jest 250 km. Całą trasę pokonaliśmy w nieco ponad 3 godziny. Ruch był mały i spokojny.

Ostrawa to trzecie co do wielkości miasto w Czechach położone na Śląsku Morawskim tuż przy granicy z Polską. Miasto tworzy aglomerację, w którą wchodzą między innymi Frydek - Mistek, Karwina, Bohumin, Orlova.

Zdjęcia mojego autorstwa dostępne są TUTAJ.
Zdjęcia autorstwa Łukasza dostępne są TUTAJ.